Noutati

Sesizare catre Primul ministru

Published by:

Nr 20/27.07.2017

Domnule Prim Ministru Mihai Tudose,

Doamna Consilier de Stat Simona Baltag,

 

FEDERATIA SINDICALA HERMES (INVATAMINT SUPERIOR SI CERCETARE – STIINTIFICA), cu sediul Bucuresti, Calea Dorobantilor, Nr. 15 – 17, Sala 2201A, Sector 1, reprezentata prin dr. George Epurescu –vicepresedinte cercetare-stiintifica, va solicita interventia de urgenta pentru demiterea din functia de Director general al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației (INFLPR), cu sediul în Str. Atomiștilor, nr. 409, Magurele, Jud. Ilfov, a domnului Traian Dascalu pentru gravele abateri de la legalitate, pentru comportamentul abuziv reflectat in deterioarea  relatiilor de munca din INFLPR, neglijarea relatiilor contractuale, atentatul asupra drepturilor de proprietate intelectuala ale cercetatorilor si distrugerea proiectelor de cercetare ale cercetatorilor tineri.

Expunem pe scurt motivele solicitarii invocate mai sus si le sustinem cu documente oficiale: sentinte judecatoresti definitive, actiuni, sesizari si raspunsuri autoincriminatorii ale acestui director.

Sindicatul INFLPR Radiatia este membru fondator al Federatiei Hermes.

Toate demersurile realizate de acesta sau de federatie catre Ministerul Cercetarii si Inovarii (fost A.N.C.S.I.) au ramas fara rezultat, desi dovezile sunt zdrobitoare: un Raport al Curtii de Conturi, Procese verbale de control ale OIAMPOSDRU, decizii definitive de nerambursarea ale unor fonduri, contabilitate dubla, incalcari succesive ale legislatiei muncii si a legii dialogului social. Pe fondul acestor fapte au fost realizate o serie de controale in anul 2016 fara ca  A.N.C.S.I. sau M.C.I. sa ne comunice rezultatul Auditului efectuat.

Consideram ca blocajul functionalitatii celor doua institutii se datoreaza faptului ca sunt incriminati si salariati ai MCI, printre care se afla insusi seful Auditului Intern al MCI, dl Octavian Stroie. Dovezile au fost inaintate DNA. Nici reprezentantii MCI in Consiliul de Administratie al INFLPR nu au avut reactii la cele semnalate.

Pentru exemplificarea faptelor mentionate anterior, nu numai in limita dovezilor anexate prezentei, va adresam solicitarea de a avea o intalnire cu dumneavoastra si seful corpului de control cu scopul declarant de a prezenta pe larg documentele oficiale care probeaza aceste fapte de incalcare a legii, astfel:

1.        A ascuns, pe masura posibilitatilor sale, rezultatele controlului Curtii de conturi la sesizarea sindicatului si a unor salariati nesindicalisti. (Anexa 1) Dupa ce Sindicatul a intrat in posesia rezumatului acestuia si a unei parti din Raport, directorul general a refuzat sa treaca la recuperarea prejudiciului si a inceput prigoana impotriva presedintelui de sindicat incercand prin cercetari disiplinare abuzive sa-l sanctioneze in mod repetat urmarind in final concedierea abuziva a acestuia. Raportul il incrimineaza chiar pe directorul general, fost director adjunct pentru majoritatea celor constatate.

2.        Pe proiectul POSDRU mentionat in Raport s-a tinut o contabilitate dubla. Salariile echipei de management au fost acordate pe Acte Aditionale la Contractele Individuale de Munca fara ca acestea sa fie inscrise in Carnetele de Munca sau ulterior in REVISAL (2010-2013) (Anexa 2)

3.        Intrand in posesia unor documente de control oficiale, am solicitat OIAMPOSDRU de la Ministerul Educatiei si Cercetarii toate documentele de control si acestia, intrucat au omis sa sesizeze DLAF conform legii, au refuzat sa le comunice Sindicatului, deoarece ANCSI, MECS, MCI protejeaza sistemul ilegitim care confisca activitatea INFLPR. (Anexa 3)

4.        A fost solicitat de catre sindicat un Audit din partea ANCSI, fapt ce s-a realizat, dar rezultatul acestui control nu a fost comunicat. Directorul general si Consiliul de Administratie se afla in posesia acestui Raport de Audit pe care evita s ail faca public. Am cerut MCI in lunile martie si mai ale anului 2017, prin doua adrese successive comunicarea Raportului de Audit, dar si MCI refuza orice raspuns. (Anexele 4 si 5)

5.        Una dintre pierderile financiare masive, respectiv cel mai mare esec managerial in domeniul infrastructurilor mari, o reprezinta Proiectul CETAL, cu valoarea de 17 milioane de euro. Laserul, care a costat 4 milioane de euro,  nu este folosit, din 2014, la capacitate nominala (1 petawatt) datorita contructiei deficitare a cladirii, a montajului pentru dirijarea fasciculului in camera si a incompetentei manageriale. Directorul general actual a semnat ca director adjunct (2009-2015) lista neregulilor in executie, a solicitat formal remedierea lor, insa apoi a semnat receptia finala fara ca firma constructoare sa suporte vreo consecinta. Aceste neajunsuri sunt confirmate in Raportul Curtii de Conturi precum si faptul ca reparatiile in garantie au fost facute de INFLPR. (Anexa 6 si Anexa 1)

6.        Pentru a-i elimina pe liderii Sindicatului din unitate din procesul de negociere colectiva, directorul general, directorul filialei INFLPR impreuna cu membrii Consiliului de Administratie au decis sa se inregistreze doua Contracte Colective de Munca la INFLPR. Astfel, pentru ca Sindicatul sa isi piarda reprezentativitatea de 50%+1, prin incalcarea legii 319/2003 (statutul persoanlului de cercetare) au angajat zeci de persoane fara concurs (cu sau fara norma intreaga) dar si personal administrativ cu incalcarea legislatiei si CCM-ului in vigoare. Astfel s-au ales asa-zisi reprezentanti ai salariatilor care au negociat separat doua CCM-uri. Sindicatul a atacat in instanta si a obtinut suspendarea unui CCM, cel de-al doilea este in curs de judecare. Mai mult decat atat: directorul general a incheiat un act aditional la CCM-ul suspendat, act care a fost si el suspendat de instant. (Anexele 7 si 8)

7.        Directorul general refuza acordarea drepturilor de natura salariala in general, cu exceptia cazurilor in care exista hotarari judecatoresti. Astfel pentru plata salariului din contractual individual de munca a fost nevoie de o sentinta definitiva ca sa fie oprit abuzul. Apoi a refuzat acordarea subventiei de transport pentru anumiti salariati. Fostul jurist, mutat abuziv pe o pozitie inferioara, drept represalii pentru sesizarea Curtii de Conturi si a Parchetului general, a castigat in instanta acordarea subventiei de transport pe ultimii 3 ani. Directorul general a refuzat sa acorde si celorlalti salariati subventia desi este mentionata in Contractul colectiv de munca pentru ultimii 3 ani. In prezent, pe rolul Tribunalului Bucuresti avem o actiune colectiva a 53 de persoane care nu si-au primit dreptruile de natura salariala desi exista o hotarare definitiva exact in aceasta speta. (Anexa 9)

8.        Prin manevre specific, INFLPR functioneaza fara filiala sa, radiata inca din 2013 de la Registrul Comertului. In 2011 a fost infiintata o structura paralela cu nume similar ce a acaparat ulterior patrimoniul statului incredintat INFLPR pentru filiala sa, iar salariatii au fost trecuti cu CIM-uri noi pe noua firma. Fara a intra in detalii, va anexam Actiunea depusa de Sindicat la Tribunalul Ilfov pentru a intelege derularea cronologica a evenimentelor. Probatoriul este insa mult mai amplu si contine documente ce au fost inaintate si DNA. (Anexa 10)

9.        Federatia a inaintat anul acesta petitii la guvern, dar, desi reclamam tocmai vinovatia celor din MCI, aceste solicitari au fost transmise spre solutionare tocmai la faptuitorul indicat si probat. Solicitam un control efectiv, raspunsuri in termen legal la petitiile transmise si efectuarea verificarilor necesare pentru a va convinge de adevarul probelor afirmate. Practic prezumtia de legalitate si buna credinta a directorului general INFLPR, a CA INFLPR si a MCI este anulata. (Anexa 11)

10.   Impotriva persoanelor incomode, domnul Traian Dascalu a trecut la represalii fara sa evite abuzul functiei detinute. Astfel, sub semnatura, ameninta cercetatorii, sa semneaze acte aditionale la CIM dupa placul sau, sub amenintarea sistarii platii salariilor obtinute din proiectele castigate. Afirma ca va returna sumele catre UEFISCDI, pentru cercetatorii care nu se supun solicitarilor sale aberante. Deja pentru lunile mai si iunie acst lucru s-a intamplat. (Anexa 12 penultimul paragraf)

11.   Aceste abuzuri sunt dublate de excluderea salariatilor incomozi de pe Programul NUCLEU prin falsificarea pontajelor, desi toti cercetatorii permanenti sunt cuprinsi in lista de personal si desfasoara activitati in acest program. (Anexa 13) Este usor de demonstrat complicitatea M.C.I. in acest caz pentru ca a admis aceste raportari desi a fost sesizat anterior. In aceste conditii Rapoartele de activitate pe Nucleu, la care sunt responsabili acesti cercetatori, nu se mai pot realiza in conditii de legalitate ci se incadreaza, in aceste conditii, fie ca munca fortata daca se intocmesc, fie nu se intocmesc si INFLPR nu incheie Programul Nucleu, cu consecintele cunoscute pentru INFLPR.

12.   Cătalin Ticoș, seful laboratorului Acceleratori din INFLPR, un critic al stilului managerial al domnului Dascălu Traian, a fost demis din funcția de responsabil al Instalatiilor de Interes National, în luna mai 2017, când se afla în delegație. Amintim faptul ca activitatea profesionala a grupului condus de C. Ticoș a fost remarcată la nivel internațional și a fost prezentată pe larg in Physics World, website-ul societății engleze de fizică IOP, http://physicsworld.com/cws/ article/news/2017/jun/09/a- plasma-broom-for-cleaning-on- mars, dovadă a capacitătii sale știintifice. Conducerea INFLPR a refuzat să motiveze demiterea. Din corespondenta electronica cu directorul științific se confirmă faptul că ne aflăm în fața unui alt abuz al domnului Dascălu Traian.

13.   Adresa de mail everyone@inflpr.ro a fost inchisă pentru cercetători, ea a ramas numai la dispoziția directorului general. Adresa discutii@inflpr.ro a fost suspendată la intervenția directorului general, blocând astfel comunicarea între angajații INFLPR.

14.   Dl director general, la preluarea mandatului, a avut ca prioritate a activitatii sale eliminarea reprezentantilor acestei organizatii sindicale din toate organismele de conducere unde era prezent cu statut de invitat incalcand in mod repetat Constractul Colectiv de Munca.

15.   Inspectoratul Teritorial de Munca Ilfov, complice la inregistrarea mai multor CCM-uri, a Actului aditional la un CCM suspendat de instanta, complice permanent al conducerii INFLPR la incalcarea Contractelor Individuale de Munca ale salariatilor, refuza sa controleze cele sesizate si, in baza atributiilor legale, sa aplice sanctiunile legale.

In incheiere, consideram ca v-am prezentat o parte a abuzurilor existente, probate fara echivoc, in baza carora apreciem drept justificata solicitarea demiterii in regim de urgenta a directorului general INFLPR si revenirea la un dialog necesar pentru imbunatatirea conditiilor de munca pana la nivelul descris in Carta Europeana a Cercetatorilor.

Noutati

Dezastru in cercetare

Published by:

COMUNICAT DE PRESĂ

17.05.2017

Federația sindicală Hermes aduce în atenția presei, a instituțiilor statului, opiniei publice naționale și internaționale, situația actuală în care își desfășoară activitatea salariații Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației (INFLPR) Măgurele.

Institutul de la Măgurele derulează numeroase proiecte cu finanțare națională sau internațională pentru că există suficienți cercetători recunoscuți la nivel internațional. În antiteză, obiectivele și acțiunile conducerii actuale îndreaptă institutul spre un dezastru iminent. Este vorba de acțiuni determinate de interese de natură financiară care atrag pe cale de consecință interese politice ale unui grup restrâns determinat și susținut până la nivel ministerial. Toate sesizările pe cale administrativă au rămas fară răspuns sau au fost redirecționate spre soluționare tocmai persoanelor indicate drept faptuitori. Aceasta este o practică bine înrădăcinată în instituții și autorități publice tocmai pentru a mușamaliza orice reclamație.

Adrian Curaj este fostul ministru al Educației și Cercetării, membru în Consiliul de Administrație al INFLPR pe un loc păstrat vacant de pe vremea când era ministru, situație care îl plasează în conflict de interese, personaj care a gestionat concursul în urma căruia este numit actualul director general, un concurs contestat în instanță.

Dacălu Traian este Directorul General al acestui institut și omul iresponsabil care refuză să plătească drepturile salariale ale cercetătorilor care au câștigat finanțare pentru cercetarea proprie, conform legii prin competiție și pune astfel în pericol proiecte de cercetare care se află în derulare sau urmează a fi demarate. Puterea funcției sale la nivel decizional se transformă astfel într-o amenințare îndreptată asupra salariaților institutului. Efectul acestei presiuni se resimte și asupra tinerei generații de cercetători ale cărei destine se află la bunul plac al unui director general orbit de propriul orgoliu. Tinerii au fost lăsați în afara proiectelor în care lucrau prin neorganizarea examinării obligatorii la terminarea perioadei de probă și, la presiunea sindicală, in loc să rezolve legal situația, conducerea a înscris în REVISAL contracte de muncă nesemnate de părți, aceștia fiind chemați să semneze, nu să negocieze, CIM-uri deja înregistrate în ziua următoare pentru că ei știau că nu mai sunt salariați ai INFLPR.

Ministerul Cercetării și Inovării sprijină toate aceste abuzuri prin ignorarea sesizărilor sindicatului, prin menținerea în CA a unor persoane aflate în conflict de interese (Adrian Curaj și Ionel Andrei) și complicitate cu directorul general. Organigrama institului a fost modificată pe ascuns de fostul ministru Mircea Dumitru, la propunerea unor persoane din ANCSI (acum Ministerul Cercetării și Inovării). S-a urmărit ca Directorul General să își subordoneze organismul de conducere colectivă – Comitetul de Direcție, transformând INFLPR într-o feudă. În fapt, această formă de organizare a institutului este susținută și de actualul ministru cu toate că se încalcă astfel prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare aprobat prin HG 1581 din 2004 care stabilesc ierarhiile in institut, iar directorul este membru in Comitetul de Direcție, organism care coordonează activitatea curentă. Din punct de vedere juridic este evident că un ordin de ministru nu poate modifica o Hotărâre de Guvern.

Aspecte juridice. Sesizările transmise către organismele de control ale statului sunt justificate și se confirmă că prin activitatea conducerii institutului s-au produs pagube serioase estimate la aproximativ 10 milioane de euro în ultimii 6 ani. Se află în derulare procese intentate de salariați propriului institut. Acestea continuă șirul de procese pierdute de institut cu salariați concediați sau pensionați ilegal sau cărora li s-au încălcat sistematic drepturi de natură salarială. În prezent drepturile de natură salarială dar si altele se acordă numai datorită existenței unor hotărâri judecătoresti. INFLPR se administrează astăzi numai prin hotărâri judecătorești.

Curtea de Conturi. În urma controlului efectuat se confirmă pierderi de 1.000.000 lei pe proiecte POSDRU. Această situație a fost sesizată și către DNA în urmă cu 7 luni. În prezent Curtea de Conturi controlează derularea proiectului CETAL unde o estimare iniţială arată prejudicii de sute de mii de euro în complicitate cu firme de construcții implicate în marile scandaluri ale ultimilor ani (de exemplu Silver Trading). CETAL este proiectul premergător marelui laser ELI-NP, însă, dupa 3 ani de la finalizare, sistemul nu funcționează la parametrii proiectați.

Sindicatul din unitate face eforturi pentru reinstaurarea normalității și legalității în INFLPR. Acesta este motivul unui conflict permanent între actuala conducere și reprezentanții sindicali aleși pentru a apăra drepturile și salariile angajaților. Sunt persecutați cercetătorii integri, se încearcă anihilarea funcțională a organizației sindicale și a repreprezentanților ei. Contractul Colectiv de Muncă semnat în condiții ilegale este în prezent suspendat de Curtea de Apel București pentru neregulile constatate. În acest fel se escaladează încă o dată situația tensionată creată exclusiv de conducerea institului care ocolește Sindicatul și înțelege să semneze un contract cu « reprezentanți ai salariaților » în condiții ilegale dovedite. Nu se respectă prevederile Legii Dialogului Social și în mod evident ”parteneriatul” care presupune dialogul între angajator și sindicate nu există.

Obiective. După mai mulți ani de încercări în privința normalizării activității și a raporturilor de muncă dintre salații de la institute ne adresăm presei și opiniei publice. Dialogul cu Consiliul de Adminsitrație  nu există, membrii CA se ascund de Sindicat și salariați, ei fiind vinovați în mare măsură de situația actuală. Sistematic au refuzat să rezolve gravele probleme sesizate. Constatăm încă o data că amestecul oamenilor politici numiți la conducerea Ministerului Cercetării și Inovării nu au deschiderea și nici voința de a adopta măsurile necesare în concordanță cu legile în vigoare. Fiecare zi în care actuala conducere gestionează resursele materiale și umane ale institutului dăunează activității de cercetare prin efectele care se transmit în mod direct salariaților. Este evidentă atitudinea și măsurile dictatoriale ale actualei conduceri. La fel de evidente sunt și consecințele cu care se confruntă în prezent institutul. Atmosfera din INFLPR este una de frică, directorul general si consiliul de administratie au reușit să instaureze teroarea.

Acesta este apelul nostru către presă pentru demascarea publică a faptelor din INFLPR și dorim ca organele de control ale statului să își îndeplinească cu celeritate rolul pentru care au fost create.

Dorim să facem cunoscută încă o dată consecința politizării excesive a structurilor de conducere din sistemul de stat și a consecințelor acestui fapt dovedit. Structurile de conducere promovează exclusiv interese personale sau de grup.

Luptăm și sperăm în normalizarea funcționării INFLPR și vă asigurăm că eforturile depuse pentru atingerea acestui obiectiv nu vor înceta până la îndeplinirea integrală a acestuia.

Noutati

Modificati urgent legea dialogului social

Published by:

Către Ministerul Consultării Publice şi Dialogului Social

În atenţia Ministrului, dl Gabriel Petrea

În atenţia Sectretarului de stat, dl Marius Sepi

07.02.2017

Federaţia Sindicală HERMES din învăţământul superior şi cercetarea ştiinţifică, înfiinţată în 2016, luând act de prevederile programului de guvernare la capitolul dialog social, analizând greutăţile cu care se confruntă sindicatele componente, propune următoarele modificări ale legii 62/2011:

  1. Modificarea şi clarificarea noţiunii de reprezentativitate a sindicatului din unitate, în sensul stabilirii procentului de reprezentativitate la 30% din numărul salariaţilor cu funcţie de bază şi normă întreagă din unitate, în mod similar cu reprezentativitatea introdusă de Legea Referendumului şi constatată constituţională, adica 30% din numărul persoanelor cu drept de vot.
  2. Constatarea reprezentativităţii la nivel de unitate să fie făcută prin certificat emis de Inspectoratul Teritorial de Muncă, conform înregistrărilor din REVISAL şi declaraţie a reprezentantului sindicatului cu privire la numărul de membri.
  3. Obligativitatea reţinerii cotizaţiei sindicale pe statul de salarii, fără o reînnoire anuală a listelor de semnături, pentru reducerea birocraţiei şi ca bază de verificare a numărului de sindicalişti pentru reprezentativitate.
  4. Protecţia sporită a liderilor sindicali (persoane alese în organismul de conducere al sindicatului din unitate) doi ani după încetarea mandatului.
  5. Modificarea art. 28 prin acordarea calităţii procesuale active sindicatului, în apărarea drepturilor generale ale sindicaliştilor, fără individualizarea persoanelor pentru care se declanşează acţiunea, fapt care, acum, duce la presiuni asupra sindicaliştilor din partea angajatorului.
  6. Stabilirea prin lege a unui număr de 40 de ore de activitate sindicală pe lună, fără afectarea drepturilor salariale acolo unde liderii nu sunt scoşi din producţie.
  7. Stabilirea prin lege a obligativităţii reprezentării sindicale cu drepturi depline în comisiile de concurs pentru ocuparea oricărei funcţii, în comisiile de disciplină, etică şi în comisiile de anchetă internă.

 

Toate aceste propuneri sunt fundamentate temeinic şi ancorate în realitatea de astăzi din sectorul nostru de activitate.

Sindicatele componente au dus o activitate sindicală susţinută şi, în urma acestei experienţe directe, solicităm luarea în considerare a acestor propuneri şi invitarea Federaţiei la activităţile de redactare a propunerii de modificare a Legii 62/2011.

 

Noutati

Solidaritate cu SANITAS

Published by:

Federaţia Sindicală HERMES din învățământul superior și cercetarea științifică, inființată în 2016, susține revendicările Fedesolidaritaterației SANITAS. Sănătatea, învațământul și cercetarea științifică sunt domeniile cele mai afectate de flagelul politizării excesive, al incompetenței manageriale și a furtului intelectual.

Ignorarea continuă a problemelor reale din sistemul sanitar a dus la situații absurde: încadrarea haotică a personalului, permanentizarea interimatului în funcții de conducere, degradarea continuă a condițiilor de muncă, dispariția unor specialitati din spitale, etc. Toate acestea împreună cu încadrarea persoanlului administrativ pe alte criterii decât competența profesională au generat o atmosferă apăsatoare întreținută și amplificată de lipsa de implicare a managerilor în rezolvarea problemelor existente.

Federația HERMES își exprimă solidaritatea cu acțiunea Federației SANITAS și solicită guvernanților să se implice temeinic în reconstrucția sistemului de sănătate alături de oamenii dedicați din sistemul sanitar care, în mod constant, au arătat care sunt problemele reale, au venit cu soluții, dar alte interese au făcut ca dialogul social să se blocheze.

Biroul Executiv

 

Noutati

Control de fond la INFLPR

Published by:

Nr. 206/21.09.2016

Catre Presedintele ANCSI, Dl Mihai Dima

Sindicatul I.N.F.L.P.R. “RADIATIA” din Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiei (INFLPR), cu sediul în Str. Atomistilor, nr. 409, Magurele, Jud. Ilfov, cu personalitate juridică conform sentintei judecatoresti din Dosar nr. 9/S/2001 încheiată la data de 08.08.2001, ca urmare a discutiei de la sediul ANCSI din data de 02.09.2016, va aducem la cunostinta urmatoarele aspecte legate de nerespectarea legislatiei in vigoare de catre conducerea INFLPR si a filialei ISS.

Solicitarea noastra ramane de a se face un control de fond impreuna cu Sindicatul, care poate indica exact elementele probatorii ale celor pe care le vom detalia mai jos in mod selectiv, intrucat neregulile si abaterile de la legalitate sunt mult mai numeroase si mai ample.

  1. Angajari nelegale

Fenomenul angajarilor nelegale este unul pe care putem sa-l probam incepand cu anul 2011 pe baza comunicarii de catre ITM Ilfov a listelor cu CIM-urile ce au avut ca semnatar INFLPR (inclusiv ISS). In ultimii ani angajarile pe perioada determinata fara concurs au crescut cu cateva zeci numarul salariatilor ilegali. Mentionam ca in HG 1581 (ROF INFLPR) se stipuleaza clar ca posturile se ocupa prin concurs: art 11 alin (1) lit l, art 24 alin (1) si art 25 lit d. Mai mult Codul muncii stipuleaza la art Art. 30. ca: “(1) Incadrarea salariatilor la institutiile si autoritatile publice si la alte unitati bugetare se face numai prin concurs sau examen, dupa caz”.

  1. Mentinerea si angajarea persoanelor care au trecut de varsta standard de pensionare cu plata lor din Programul NUCLEU si respectiv din contracte de cercetare fara concurs. (Conform adresei anterioare privind pensionarii platiti din NUCLEU la care raspunsul primit este unul care nu are legatura cu sesizarea noastra si nu este rezultatul unui control la fata locului). (Prejudiciu estimat este de 20.000 euro/luna)
  1. Persoane din aparatul administrativ, prin presiune si sustinere din partea directorilor Morjan Ion si Dascalu Traian, au primit venituri salariale suplimentare fara a exercita atributiile altei functii si au semnat al doilea CIM cu INFLPR pe aceeasi functie, dar cu plata din Proiectul POSCCE ISOTEST: contabil sef adjunct, un jurist, etc. Aceste CIM-uri trebuiau vizate de Sindicatul INFLPR RADIATIA conform CCM, dar au fost ascunse. (Prejudiciu estimat: 400.000 lei).
  1. Deturnarea fondurilor catre grupuri de persoane privilegiate pe Proiectul POSDRU/89/1.5/60746 prin contracte nelegale, Acte Aditionale la CIM-uri neinregistrate in REVISAL, etc. (Prejudiciu estimat: 1,2 milioane lei)
  1. Mentinerea in functie a d-lui Vlad Valeanu (68 de ani, CS II), numit prin delegare  sef al laboratoarelor 1040 si 1050 si, de facto, director adjunct al ISS. Se incalca: Art. 36 alin. 2 din Statutul cercetatorului (Legea 319/2003), Art 69 alin. a din CCM al INFLPR (2014-2016).
  1. Exista indicii temeinice ca in fiecare luna din perioada Noiembrie 2012 – Iunie 2013 dl. Ion  Sorin Zgura a incasat salariul de director al ISS de doua ori ca urmare a procesului de reorganizare a institutului (cate un CIM lunar folosind fiecare dintre cele doua Coduri Unice de Identificare mentionate mai jos). Aceasta acuzatie poate fi verificata prin inspectarea statelor de plata ale d-lui Zgura aferente entitatilor economice: Institutul de Stiinte Spatiale – CUI 11437281 (INCD) si Institutul de Stiinte Spatiale-Filiala INFLPR  CUI 28521106  (SRL). De asemenea exista indicii temeinice ca d-l Vlad Valeanu a semnat o serie de acte care au facilitat aceast situatie. S-au incalcat: Art. 295 si 297 din Noul Cod Penal, Art. 13^2 al Legii 78/2000.
  1. Exista indicii temeinice potrivit carora, incepand cu anul 2012, s-a efectuat plata unor venituri salariale ce au depasit valorile stabilite prin Contractele Individuale de Munca unor angajati (Banaru Virgil Ovidiu, Liliana Nedelcu, Stefania Bojan si posibil altii) din randul personalul  auxiliar si aparatului functional (definit in art. 6 din Legea 319/2003). Aceste venituri salariale au fost decontate din capitolul cheltuieli directe ale proiectelor din cadrul Planului National de Cercetare-Dezvoltare si Inovare II (PN II) aprobat prin H.G. 475/2007. Aceste plati au fost facute cu incalcarea HG 475/2007 si a Art. 59 alin. c) din CCM-INFLPR (2009-2014, 2014-2016) si in ciuda faptului ca doi contabili sefi ai institutului s-au pronuntat in scris prin note de serviciu impotriva efectuarii lor. S-au incalcat: HG 475/2007 Anexa III, Art. 59 alin. c) din CCM INFLPR (2009-2014, 2014-2016).
  1. Procesul de negociere al unui nou CCM al ISS declansat prin convocarea Adunarii generale a Angajatilor ISS  din 7.07.2016 a fost caracterizat printr-o lunga serie de iregularitati:
    1. Conducerea sedintei Adunarii generale a salariatilor de catre Directorul ISS – incalcarea Legii Dialogului Social art 131 alin (1).
    2. Intimidarea permanenta a salariatilor prin iesiri agresive si violente verbal – incalcarea Legii Dialogului Social art 131 alin (1).
    3. Jignirea celor care au luat atitudine in fata limbajului violent, agresiv si jignitor al Directorului ISS, Sorin Zgura – Incalcarea Regulamentului Intern (RI).
    4. Exista suspiciuni rezonabile privind implicarea Directorului ISS in redactarea formei finale a Procesului Verbal si falsificarea acestuia prin omiterea unor fapte importante si prin introducerea unor fapte inexistente in text. Prima forma a procesului verbal nu continea numarul de voturi obtinute de catre reprezentatii angajatilor, acesta fiind adaugat ulterior printr-o erata. De asemenea, nu se precizeaza motivul pentru care o parte dintre angajati au parasit adunarea. Desi intreaga sedinta a fost inregistrata audio si video (cu doua camere video), directorul ISS refuza sa puna la dispozitia angajatilor aceasta inregistrare in ciuda faptului ca o cerere scrisa a fost depusa in acest sens de pe data de 01.08.2016.
    5. Declansarea negocierilor fara mandat din partea CA conform Art 11 lit k din HG 1581/2004. La data de 22.07.2016 cand a avut loc prima intilnire de negociere conform convocatorului 535/ 28.07.2016, directorul ISS, Ion Sorin Zgura nu avea mandat din partea CA al INFLPR pentru declansarea negocierii unui nou CCM.
  1. Desfiintarea de facto a Comisiei de Disciplina cand se aflau reclamate fapte nelegale ale Directorului general Dascalu Traian, fostului Director general Morjan Ion si ale Directorului ISS Zgura Sorin.
  1. Refuzul declansarii de catre INFLPR prin reprezentant legal Dascalu Traian a procedurilor pentru recuperarea prejudiciilor materiale aduse de Morjan Ion si Varzaru Cezara prin pensionari nelegale si taierea salariilor angajatilor fara baza legala, ambele situatii fiind confirmate de instanta de judecata.
  1. Presedintele Consiliului Stiintific ocupa nelegal functia, el nefiind ales cu majoritatea simpla a celor prezenti conform Regulamentului. Situatia a fost musamalizata de Consiliul de Administratie al carui membru este in acest mod, functie remunerata.
  1. Exista suspiciuni temeinice si o plangere penala depusa in care se probeaza legatura dintre Octavian Stroie seful Compartiment Audit Public Intern din ANCSI si salariata fictiva a INFLPR Belu Mihaela cu scopul ascunderii neregulilor financiare grave de la nivelul INFLPR si ISS.

Pe cale de consecinta, va rugam sa procedati de urgenta la declansarea controlului de fond pe linie economica, de personal si administrativ impreuna cu Sindicatul, avand in vedere cele semnalate la punctul 12, pentru corectarea tuturor neregulilor existente, propagate prin lipsa controlului real in ultimii 6 ani din partea autoritatii coordonatoare.

 

Cu stima,

Presedinte Sindicat

George Epurescu

Noutati

Declaratie

Published by:

D E C L A R A Ţ I E – MANIFEST

Federaţia Sindicală Hermes a luat ființă ca rezultat al dorinței comune a Sindicatelor fondatoare de a depăși criza morală în care se află mișcarea sindicală din România, inexistența structurilor sindicale democratice la nivelul sectorului de activitate învățământ superior-cercetare științifică, pentru a reconstrui sindicalismul din temelii. Societatea românească a cunoscut în ultimii ani momente de frământări majore, însă mișcarea sindicală așa cum o cunoaștem a eșuat în îndeplinirea atribuțiilor sale, nu a ținut pasul cu oamenii și, de multe ori, a fraternizat ilogic cu angajatorii, cu guvernanții afectând grav credibilitatea mișcării sindicale.

Învăţământul și cercetarea sunt domenii de activitate de o importanţă covârşitoare pentru societatea românească și sunt declarate priorități naționale de reprezentanţii structurilor guvernamentale sau ai formaţiunilor politice. Cu toate acestea, aici întâlnim fenomenele cele mai îngrijorătoare: plagiatul, vânzarea de diplome, vanzarea de titluri academice. Aceste afaceri se desfășoară cu complicitatea politicului, a multor cadre universitare și cercetatori, dar și a unor lideri sindicali. Incompetența managerială din institute de cercetare și universități a fost și este sprijinită politic de un bloc al funcționarilor corupți din minister pe care nu îl clinteste nimeni, nici miniștri, nici secretari de stat și se pare nici justiția. Asanarea morală a sectorului de activitate învățământ superior-cercetare științifică reprezintă obiectivul major al eforturilor noastre.Hermes

Considerăm că drepturile salariaţilor nu pot fi apărate de reprezentanţi nelegitimi care urmăresc interese proprii sau de grup folosind funcţiile sindicale pe care le ocupă. Acest tip de reprezentanţi nu vor să cunoască problemele reale ale sistemului educaţional și ale cercetării, pentru că în ceea ce îi priveşte cel două domenii sunt convenabile în forma actuală. Propaganda sindicală nu poate ţine locul acţiunilor sindicale la nesfârşit. Constatăm o contribuţie nejustificată a acestor sindicalişti în sprijinirea aparatului guvernamental care se dovedeşte neputincios în redactarea normelor metodologice pentru legi care au fost propuse şi avizate în Parlament. Rezultatul este unul dureros, se pierd drepturi salariale, zile de concediu, condițiile de muncă se deteriorează, iar nepotismul și slugărnicia devin reguli care generează şi întreţin atmosfera instaurată cu forţa în instituţii.

Conştienţi de carenţele mişcării ne-am propus să construim o structură sindicală nouă, de tip federativ, pe baza unor principii simple, funcţionale şi eficiente pentru apărarea drepturilor sindicaliștilor. Căutăm dialogul coerent şi consecvent, acceptăm critica constructivă drept liant al mişcării sindicale şi garantul succesului acesteia.

Federaţia Hermes recunoaşte şi promovează egalitatea deplină a membrilor săi în privinţa drepturilor şi obligaţiilor aşa cum sunt prevăzute în Statutul său. Se obligă să asigure o transparenţă totală în privinţa documentelor interne faţă de membrii săi indiferent de natura sau conţinutul acestora pentru ca activitatea sindicală să poată fi cunoscută în cele mai mici detalii. Dorim alături de noi acele Sindicate care nu au trădat principiile luptei sindicale și vom sprijini înființarea unor noi sindicate care să onoreze idealurile sindicalismului autentic.

Va așteptăm alături de noi!

 

Uncategorized

Protest catre Primul Ministru

Published by:

Nr. Ieșire: 10/14.01.2016

 

Domnului Dacian Cioloș, Prim Ministrul României,

 

Doamnei, Violeta Alexandru, Ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic

 

Domnului, Adrian CURAJ, Ministrul Educației Naționale și Cercetării Științifice

 

Sindicatul I.N.F.L.P.R. “RADIAȚIA” din Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației (INFLPR), cu sediul în Str. Atomiștilor, nr. 409, Magurele, Jud. Ilfov, își exprimă profunda nemulțumire cu privire la faptul că, deși au fost promise schimbări în toate eșaloanele ministerelor cu specialiști bine pregătiți și doritori să muncească în slujba cetățenilor acestei țări, la Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, este menținut în funcție dl. Secretar de Stat, Tudor Prisecaru. În aceste condiții, și având experiența ultimilor ani, considerăm că se perpetuează lipsa de profesionalism și respect față de cercetători. Prin acțiunile întreprinse de ramura “Cercetare” din minister, condusă de dl. Tudor Prisecaru a fost sabotată derularea în condiții optime a proiectelor de cercetare prin tăieri arbitrare ale bugetelor proiectelor. De asemenea, reclamăm și comportamentul sfidător și umilitor la adresa cercetătorilor, afișat prin totala lipsă de comunicare și disponibilitate pentru discuții și negocieri cu cercetătorii și reprezentanții lor.

Ultima acțiune a acestora o reprezintă întreruperea finanțării de baza, Programul Nucleu, pentru aproape 2 luni (ianuarie și februarie), prin întârzieri nejustificate ale implementării mecanismelor de finanțare care înseamnă, în realitate, tăierea substanțială a veniturilor cercetătorilor. Acest ultim abuz, neglijență sau sfidare demonstrează, din nou, incompetență managerială, reaua credință și totala indiferență față de cercetarea științifică și cercetători.

Totodată, vă aducem la cunoștință faptul că, la concursurile pentru ocuparea funcției de Director General la unele Institute Naționale de Cercetare-Dezvoltare, au fost desemnate câștigătoare persoane care nu îndeplineau condițiile de eligibilitate (au depășit vârsta de pensionare). La alte institute regăsim situația, deloc fericită, în care funcția de Director General este ocupată de ani buni fără concurs, în baza unor Ordine ilegale ale miniștrilor Educației și Cercetării prin care se permanentizează o situație de interimat.

 

Prin prezenta vă solicităm:

  1. Demiterea de urgență a următorilor: Tudor Prisecaru, Lucia Moise, Dana Gheorghe și desemnarea unor persoane oneste, cu activitate de cercetare recunoscută la nivel internațional și organizarea corectă a concursurilor pentru celelalte funcții.
  2. Anularea ordinelor de numire pentru Directori Generali care au împlinit vârsta de pensionare și refacerea concursurilor.
  3. Eliberarea din funcție a Directorilor Generali Interimari care au depășit vârsta de pensionare.
  4. Stabilirea unui dialog real cu sindicatele din cercetare si respectarea Cartei Europene a Cercetatorului, a legislației naționale și efectuarea de urgență a unui audit independent la toate Institutele Naționale de Cercetare – Dezvoltare.

 

În fața valului de impostură și incompetență ce domină astăzi domeniul cercetării științifice, vom continua lupta și vom acționa prin toate metodele legale specifice.

 

Cu stimă

Președinte sindicat

Dr. George Epurescu

 

Tel: 0742689126

e-mail: gepurescu@yahoo.com

Adresa in format pdf

Uncategorized

Consiliu de Conducere 22.04.2015

Published by:

Proces Verbal

al Adunarii Comitetului de Conducere a Sindicatului “Radiatia”
din 03.04.2015, ora 10:00
Ordinea de zi:

1. Alegeri grupe sindicale: orar si invitati
2. Demararea procedurii de inregistrare a reprezentativitatii
3. Stabilirea cailor de urmat pentru revenirea la normalitate si realizarea unui calendar pentru atingerea obiectivelor

Sunt prezenti urmatorii:
Catalin Luculescu, George Epurescu, Flavian Stokker, Mihaela Constantin, Ciprian Mitu, Petrica Toader, Rosini Ionita, Florin Jipa, Maria Dumitrascu, Marius Dumitru
(sedinta este statutara)

La pct. 1:
S-au stabilit datele Adunarilor de Grupe pentru alegerea conducerii lor, dupa cum urmeaza:
• Grupa ISS: 12 mai, orele 11:30
• Lab. 22: 27 aprilie, orele 11:00
• Lab. 23: 14 mai, orele 10:00
• Lab. 26: 6 mai, orele 11:00
• Adj. Regie Generala: 12 mai, orele 10:00
Vor participa ca invitati: Presedintele, Vicepresedintele si Secretarul

La pct. 2:
• Pana la finalul lunii aprilie se redacteaza o brosura cu avantajele apartenentei la sindicatul institutului.
• S-a stabilit ca termen 31 mai pentru atragerea in sindicat a numarului obligatoriu de salariati cerut de legea dialogului social pentru ca sindicatul sa fie reprezentativ pentru a putea negocia Contractul Colectiv de Munca (CCM).

La pct. 3:
• S-a stabilit redactarea, impreuna cu sindicatul Inst. Cantacuzino si Federatia „Sanitas”, a unei cereri catre Avocatul Poporului pentru atacarea la Curtea Constitutionala a O.G.92/2012 privind neconstitutionalitatea acapararii de catre universitati a institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
• Dupa data de 7 mai, odata cu expirarea termenului de 30 de zile de raspuns la adresele oficiale din 7 aprilie, se vor declansa actiuni in instanta pentru a determina conducerea INFLPR sa respecte CCM si legislatia in vigoare. Simultan, va fi redactata si o plangere penala ca urmare a refuzului instituirii sporului de performanta, a nerezolvarii contestatiilor, a anularii concursurilor pentru functiile de conducere, pentru mentinerea ilegala in activitate a unor pensionabili si plata acestora din Programul Nucleu si Instalatii de Interes National, pentru refuzul de a prezenta modul de cheltuie a Regiei Generale si pentru refuzul de a comunica hotararea Consiliului de Administratie.
• A fost inregistrata cererea lui George Epurescu, membru de sindicat si director de proiect PCCA 146/2012, de a demara actiuni in instanta, conform Art. 37 alin. a) din Statutul Sindicatului „Radiatia”.

22.04.2015

Consiliul de Conducere,